מכבי מגישה: כללי התמודדות עם גלי החום

אבי יעקב No Comments on מכבי מגישה: כללי התמודדות עם גלי החום

גל חום קיצוני כבר הגיע לישראל אחרי שכבש את אירופה | מומחי הבריאות במכבי שירותי בריאות בסדרת הנחיות לציבור הרחב, אוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, לשתות מים, הרבה מים

צילום: elements.envato
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הטמפרטורות בעולם שוברות שיאים, כולנו צפינו בעומס החום הקיצוני שפקד את אירופה לאחרונה ובכלי התקשורת בישראל מזהירים כי גל חום קיצוני כבר הגיע לישראל. משרד הבריאות קורא לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

אבל מעבר לגל החום, מה זה עושה לגוף שלנו ואיך להיזהר מזה?

המחלה המוכרת והנפוצה ביותר בזמנים חמים היא ההתייבשות, עומס חום על הגוף ואי שתיית נוזלים מרבית יכולה לגרום לנו להתייבשות.

מה הם הסימנים מעידים על התייבשות?

חולשה, בחילה, יובש בפה, סחרחורת, הרגשת צימאון, כאבי שרירים, כאבי ראש, עור יבש, לחץ דם נמוך, דופק מהיר. במצבי קיצון יכולה להתפתח מכת חום עם תסמינים של עליית חום מעל 40 מעלות, בלבול, התעלפות, איבוד הכרה ופרכוסים.

 

מי הן האוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה לסבול מהתייבשות? ילדים, זקנים, אנשים עם מחלת חום, אנשים לאחר אירוע מוחי, חולים עם יתר לחץ דם ומטופלים עם תרופות משתנות, חולים עם סוכרת לא מאוזנת חולים עם מחלות כרוניות בדגש על אי ספיקת כליות או בפעילות פיזית מוגברת.

 

טיפול: קודם כל, עם כל הרגשה פיזית לא טובה יש להפסיק פעילות ולנוח במקום מוצל. אם אתם נמצאים בחדר סגור, יש לפתוח חלונות או להדליק מזגן אם ניתן ולשתות מים. במצב של עליית חום, איבוד הכרה ופרכוסים יש להתפנות למיון.

 

ומה עם חשיפת העור לשמש?

קרני השמש מכילות קרינה על-סגולה (אולטרה-סגולה) שעלולה לפגוע בתאי העור ולהגדיל את הסיכון לחלות בסרטן העור. אך חשיפה לקרני השמש גורמת לגוף לייצר ויטמין D, החשוב לשמירת העצמות. לכן כשרוצים להיחשף לקרני השמש חשוב לעשות זאת בזמנים שקרני השמש מכילים כמות קטנה של קרינה של על-סגולה, בדרך כלל בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות אחר הצהריים המאוחרות. מומלץ למרוח קרמים נגד קרינת השמש, קרמים אלה מכילים חומרים שסופגים את הקרינה העל-סגולה מקרני השמש ומונעים ממנה להגיע לתאי הגוף. בנוסף לקרם יש גם להרכיב משקפי שמש המונעים קטרקט בעיניים.

 

זכרו, על מנת להישמר מהתייבשות ו\או מכת חום, יש למלא אחר אותן המלצות שכולנו מכירים אך תמיד רצוי להזכירן פעם נוספת:

1. לבוש – בימים חמים יש ללבוש בגדים קלים, בהירים ולא לשכוח לחבוש כובע על הראש ולהרכיב משקפי שמש.

2. מקום מוצל- יש לשהות במקום מוצל וממוזג עד כמה שאפשר.

3. פעילות גופנית- לא לבלות בפעילות פיזית בחוץ בין השעות 11:00-17:00 הלוא הן השעות עם העומס חם הכבד ביותר.

4. שתיית מים- במצב של מזג אוויר חם יש צורך להקפיד על שתית נוזלים 1–1.5 כוסות נוזלים בכל 1–2 שעות.



0 תגובות